לקראת האביב - טיפול טבעי בפרעושים וקרציות

קודם כל נתחיל בחדשות הטובות – לכלבים שאוכלים אוכל חי אין פרעושים וקרציות וגם אם כן, הם מעטים וניתן להיפטר מהם מהר יחסית בדרכים טבעיות. לכלבה שלי היתה התפרצות של פרעושים רק במעבר בין החורף לאביב (מרץ-אפריל 2019) .לאחר 3 שבועות של טיפול אינטנסיבי בדרכים שעליהם אפרט בהמשך, הכלבה היתה נקיה במשך כל הקיץ-סתיו-חורף  ללא כל טיפול כשהיא נמצאת בחצר ובבית לסרוגין. השנה, אולי הודות לקורונה, התכוננתי מראש עם כל אמצעי המניעה שברשותי ולא היו פרעושים בכלל.


  • אדמה דיאטומית Food Grade – חונקת את הפרעושים. שמים קצת על הידיים ומעסים לתוך הפרווה של הכלב (שיגע בעור) מהצוואר עד הזנב ואחר כך באיזור הבטן. במקביל מפזרים על הדשא במידה ויש חצר, והיכן שהכלב ישן. (ראו פרטים למטה).
  • לנקות לנקות לנקות - פרעושים אוהבים לחיות במקום שקשה למצוא אותם:היכן שהריצפה פוגשת את הקיר, או כל אזור מוסתר אחר בבית. לכן חייבים לשאוב ביסודיות ובתדירות גבוהה עד שהכלב נקי לגמרי.
  • להחליף את המצעים שעליהם רובץ הכלב. בזמן ההתפרצות אני שמה סדין על המזרון של הכלבה ומחליפה מידי יום עד שהכלבה נקיה. כמובן שמרתיחה את מה שהלך לכביסה.
  • יש לקלח את הכלב עם שמפו טבעי נגד פרעושים פעם בשבוע ולסרק במסרק כינים מידי יום עד שהכלב נקי. לאחר מכן, מסרק כינים פעם בשבוע. 

טיפ: איך מזהים קקי של פרעושים? צואה של פרעושים נראית כמו נקודות שחורות. סרקו את הכלב במסרק כינים והעבירו טישו לח על המסרק. אם תיראו דם על הטישו, תדעו שהנקודות השחורות הן צואת פרעושים.

אדמה דיאטומית לטיפול טבעי בפרעושים- אירית דיאז גישה הוליסטית לטיפול בכלביםאדמה דיאטומית יעילה נגד פרעושים וקרציות

  • כיש התפרצות חשוב לתת מינרלים. אפשר לעשות זאת בקלות על ידי הוספת קמצוץ של מלח הימלאיה למזון פעם ביום. כלבים קטנים לתת ממש טיפה. כלבים בינונים שישית כפית וגדולים שמינית כפית.
  • אוכל הוא תרופה. תנו לכלב אוכל עשיר בוויטמינים מסוג B כמו כבד, ביצה, בשר שרירים, ירקות ופטריות מבושלות. אפשר גם לתת תוספי B-complex אם מקורם במזון מלא ולא סינתטי.
  • אפשר גם לדלל שמן אתרי כמו לבנדר, אקליפטוס, גרניום בשמן נשא (אני משתמשת ב-Grape (Seed Oil. לדלל 10 טיפות של שמן אתרי ב-20 מל שמן נשא. לטפטף על בנדנה ולקשור סביב הצוואר של הכלב כשיוצאים החוצה. ל"הטעין" את הבנדנה מידי שבוע.
  • עוד דבר שאפשר לעשות זה למהול כוס חומץ תפוחים אורגני בכוס מים, לשים במתז ולרסס את הכלב לפני שיוצאים החוצה (לא הרבה ולא כל יום) . הריח קצת מרתיע אבל זה עובד.


אדמה דיאטומית

  1. קנו אדמה דיאטומית Food Grade והכניסו כמות קטנה לצנצנת תבלין עם פקק מלחיה (חורים). הכלבה שלי היא בינונית ולא צריך יותר מכפית. 
  2. פזרו את האבקה על הכלב שלכם, החל מהזנב עד לקולר וגם באיזור הבטן. החדירו אותה ממש לתוך הפרווה כך שהיא תגיע לעור. 

הערות:

  • תוך כדי הפיזור האדמה הדיאטומית מעלה אבק שלא בריא לריאות. זו לא כמות שיכולה לעשות נזק, אבל אם אתם מודאגים, אפשר לשים מסכה חד פעמית. לגבי הכלבה, אני מניחה את הפנים שלה רחוק ממני ועובדת מהזנב לכיוון הצוואר.
  • אדמה דיאטומית בטוחה לכלבים אבל יכולה ליבש את עורם. אז אל תשתמשו בה יתר על המידה, והימנעו מאיזורי האף העיניים והפה. 

בתקופת הקיץ פעם בחודש חודשיים מספיקה. בחורף אני שמה פעם אחת.

במקביל – לפזר אבקה דיאטומית היכן השהכלב רובץ. במיטה שלו, על השטיחים. להשאיר 24 שעות ולשאוב. במידה ויש לכם חצר, לפזר על הדשא בעזרת מסננת. האבקה קטלנית לקרציות ופרעושים אך בטוחה לחיות מחמד ובני אדם.היא גם לא תפגע בתולעי אדמה (שלשולים) מועילות. בנוסף, היא מכילה מינרלים טובים לגינה. 

אדמה דיאטומית ניתן לרכוש כאן.


צפו בד"ר אנדרו ג'ונס, הוטרינר הקנדי מדבר על היתרונות של אדמה דיאטומית.  



למה עדיף טבעי?

לתכשירים נגד פרעושים וקרציות יש תופעות לוואי קשות הכוללות אלרגיות, אי ספיקת אברים, שבץ ואפילו מוות.  

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.